Sunday, March 27, 2011

wanita...

asalamualaikum.. mlm ni sy nk ckp ttg wanita.. perempuan.. golongan hawa.. dan gelaran yang sama waktu dengannya. Bagi lelaki adalah amat susah untuk memahami seorang wanita. sbb wanita ni merupakan makhluk yg allah jadikan agak kompleks. Seperti dalam lagu nasyid dari kumpln Dehearty tu wanita itu dicipta dari rusuk lelaki. klau mereka dijadikan dari anggota lelaki kenapa lelaki sush sngt utk memahami mereka??

Memang betul wanita itu lembut dan mempunyai perasaan yg halus berbanding lelaki tp kdg2 sy sndri sukar untuk memahami insan yang bernama wanita ini.mungkin org perempuan je kot yg memahami golongan sesama mereka. bagi lelaki utk memahami seorang wanita tu kita kena perlukan masa utk lebih kenal golongan ini dan bagi wanita jgn la asik nk emo je tk tntu hala.mmg la wanita suka ikut perasaan dan hati tp klau sbb benda kecil pun nk emo pe kejadahnyer.. kan so pkir2 la ye.yg baik tu suma dtg dri allah dan yg kekurangan itu dtg dari diri kita sndri..

2 comments:

  1. as-salam....
    org perempuan ni jiwa nye halussss jer...
    mereka ini kebanyakkan nya juga dengan sendiri nya tak nak emo-emo selalu akan tetapi keadaan sekeliling dan orang-orang sekeliling mereka atau lebih tepat lagi kaum adam itu sendiri nya yang selalu membikin onar dan membuat kan kaum hawa ini jadi emo....

    ReplyDelete
  2. ye ke sbb persekitaran?? dan sbb lelaki... myb kot bg pndpt awk cmtu tp bg sy kdg2 perempuan ni buatkan laki annoying.tkkn seorang laki nk marah2 klau perempuan tk wat perangai dulu.

    ReplyDelete